Start   Artikelen   Rehabilitatie-Centrum   Video's   Grote-Verzoendag 

 Contact 
 Landkaarten   Russische-Liederen   Sponsor 

Woerden, juli 2020    

Sponsor van “God’s Huis van Genade”
Woerden, februari 2021    

Lieve Vrienden van Nikolaj,

SHALOM! - Nieuwsbrief februari 2021

Ja, alweer een HARTelijke groet van Nikolaj vanuit Rusland.

“Weet je, dat we dit jaar ons 30 jarige Vriendschap-Jubileum vieren!” schreef Nikolaj.
"Onze vriendschap begon in 1991, ik zat gevangen en vroeg jou om een groot-letter-Bijbel, ik kreeg die en we bleven schrijven”.

Een dikke pak sneeuw geeft nu weer rust aan de natuur in Rusland, er konden manden vol paddestoelen in de bossen geplukt worden, dit zijn de lekkerste en gezondste “biefstukken” voor een Rus. Zo ook gezond makende kruiden en bessen als medicijn. “De bossen zijn de Apotheek van GOD”, is een Russische uitdrukking.
De paardebloem is het medicijn tegen kanker, leerde ik. Ik at er een, voelde me een koe...

Aan Nikolaj stuurden Piet en ik de giften van januari 2021.
Het is een grote Zegen, dat er in onze Kerk, waar Piet en ik bij horen, een team is, die voor Rusland een Stichting

heeft opgericht en die al jaren prima functioneert!

Nikolaj heeft zijn laatste gift ontvangen: Een tweede Groentekas kan straks gebouwd worden en de boomgaard verder gevuld worden met appel en perenbomen.

’s Winters wordt er vaker aangeklopt in “Huis van God’s Genade” en naar binnen gestapt dan zomers. Zo ook nu. Via de Whatsapp houdt Nikolaj mij letterlijk dagelijks op de hoogte van alle wel en wee daar. Enkele dagen geleden kwamen er twee Wladimirs binnen stappen: De blinde Wladimier hield Wladimier, een communist, stevig vast.
>Blinde Wladimier had 50 jaar gevangen gezeten, toen hij 15 jaar was ging hij de gevangenis in, als jonge knul is hij er even 7 maanden uit geweest… De straftijd van 40 jaar is vaak na het plegen van een moord. Bij wangedrag komen er jaren bij. Nu lopen die twee buiten. “O, frisse lucht!”, blijft blinde Nikolaj zeggen. a, om frisse lucht in te kunnen ademen is vaak voor ex-gevangenen letterlijk een verademing.

“NU horen ook die twee, de Blijde Boodschap van de eeuwige redding in Jezus Christus!”, schrijft Nikolaj weer blij. Daar gaat het hem om, dat ook zij Jezus zullen accepteren als hun eeuwige Redder.

Het Meer is vlakbij om hen daar te dopen/onderdompeling en hun oude leven zonder God te begraven en dan letterlijk
Op te staan in het nieuwe leven met Jezus.
Daar hebben al zovelen Dankbaar gebruik van gemaakt.


Sergei

Blinde Wladimier en Wladimier



Artoer

Zo, zat Sergei 25 jaar gevangen, hij groeit nu uit tot de rechterhand van Nikolaj. Hij had een pittige hartkwaal, de operatie in Moskou lukte. Sergei zegt niet veel, hij is De Kok en hij doet de boodschappen. Een mega-klus daar. In “Huis van Gods Genade" is ook elke poes welkom. In gevangenkampen zijn poezen toe gestaan. Gevangenen kunnen uren met een poes op schoot zitten. Zo te begrijpen. Dan is er Artoer, nu vrolijk en dankbaar aan het afwassen.
Zijn moeder bracht hem, ten einde raad bij Nikolaj. Stolsels bleven zijn bloedvaten verstoppen. Er werd ook voor hem gebeden en God verhoorde. Is niet het eerste wonder in “Het Huis van Gods Genade”.

Zo zou ik door kunnen gaan met het beschrijven van de wonderen in "God’s Huis van Genade”.

Deze Opvang staat in Rusland al officieel ingeschreven als: “ De Opvang van ex-gevangenen, volledig gesponsord door Nederland". Rusland zelf heeft nog geen Opvang of Zorg voor gevangenen na hun vrijlating. Zal dat nog komen?

“Ik durf het haast niet te schrijven”, schreef Nikolaj mij, “ Allereerst DANK DANK DANK, ik ontving weer de giften uit Nederland. EN TOCH... ik heb een goede auto nodig. Mijn auto is op! Niet meer te vertrouwen, zeker niet in de wintertijd. Het is niet alleen de auto om boodschappen te doen, maar ook om de registratie en het paspoort van alle gasten te regelen in hun geboorte dorp ver weg of dichtbij. “
Ik zal je Vrienden schrijven”, beloofde ik.

Hier is dus alweer een Boodschap uit ons geliefde Rusland.
Zal ik er heen kunnen dit jaar? Ik woon er eigenlijk al, dag in dag uit.

Hendrie, DANK DANK, het is zo uniek, dat je ook al zoveel jaren TROUW de website VERZORGT!

www.rusland-groep.nl

HARTelijke groeten van Atie de Koning-Bos.


  Terug naar Artikelen menu